Amatör Radyo


Çok uzun zaman SWL olarak vakit geçirmenin ardından yapılan sınavlar sonrası amatör radyo lisansımı aldım. 137 Mhz hayranlığımı ve heyecanımı gidermeye çalışırken elime geçirdiğim ilk alıcı cihazla birlikte hemen bir uydu alıcı anten yapmaya başladım. El yapımı antenler ucuz daha doğrusu düşük bütçeli olur derler. İnanmayın! En ucuz anten en ucuz malzemeden yapılan antenmiş. Eğer antende bakır boru kullanmaya kalkarsanız kazancı 30dbi üstünde olan bir antene eşdeğer bir fiyat karşınıza çıkıyor. Yapmaya çalıştığım anten gayet başarılı oldu. Havaların soğuması ve yağmurların yağması ile birlikte üst kısmından su alan anten hat boyunca kısa devre olduğu için artık kullanamıyorum. Bu soğukta çatıya tekrar çıkma cesaretim olmadığı için şimdilik NOAA uydularını tembel işi olarak sadece internetten izlemekle yetiniyorum. TB1CI'nın telefondaki kahkahaları hala kulağımda. Bir ara vakit bulursam 137Mhz dinleme ve NOAA uydularından görüntü yakalama işi ile ilgili tecrübelerimi, kullandığım ekipman ve antenleri buraya ekleyeceğim. Kalın saalıcakla

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu aşağıdaki kutuya bırakabiliriniz. 73