Radyo Amatörünün Yalanları


Hobi sahibi kişiler, uğraşırken keyif aldıkları hobileri hakkında çevresindekilerle veya aynı hobiyi paylaşan diğer kişilerle konuşmalarında, bazı abartılara kimi zaman kaçarlar. Örneğin avcılarda bu çok görülür. Balıkçılarda da bir ata sözü vardır ve bu söz halka mal olmuştur. "Kaçan balık büyük olur". Amatör Balıkçı ehliyetimi alıp denizlere açılıp balık için gittiğimizde dönüş yolunda, aynı teknede bulunanların dahi birbirine kaçan balıklarla ilgili abartılara yer verdiklerini duyunca "sanırım deniz havası insanın sözlerini de biraz havadar yapıyor" diye düşündüm. Hatta toplam 6 kişi çıkılan teknede sabahtan akşama kadar tutabildiğimiz 12 balığın arasında yakalanmış olarak anlatılan büyüklükte hiç balık görmemem bu düşüncemde en etkili olandır. Avcılar arasındaki abartılar ise fıkralara bile konu olmuştur. Mersin Silifkede, sonrasında ballandıra ballandıra anlatacağımızı umduğum bir av sırasında çok profesyonel bir av köpeği ile (TOROS) ava çıkmıştık. İkinci atışta av köpeği TOROS, yanlışlıkla kendisini vuracağımızdan emin olmuşçasına sahibinin evine doğru geri kaçması beni av merakından soğutan en büyük etken olmuştur. Oysa o gün Toros sahibinin evine geri kaçmamış olsaydı belkide şu an Radyo Amatörü değilde meşhur bir avcı bile olabilirdim. Hal böyle olunca da Radyo Amatörü olanlar arasında sıklıkla duyduğum bir kaç tatlı yalanı paylaşmayı istedim.
  • Sadece 1 tane alıcım var!!
Yalanın belkide en büyüğü budur. Ve maalesef içinde bulunduğumuz bilinen durumlardan dolayı da bir çok Radyo Amatörünün bu yalanı söylemesinin çok haklı sebepleri olduğuna inanıyorum. Örneğin benim hiç alıcım yok. Bknz: Telsiz Kanunu ve TYK.
  • Raporunuz 599 (5NN) !!
Karşı istasyonun sesi zar zor anlaşılıyor. Çağrı işaretini bile zor anladım. Birde ona uzun uzun kullandığı anten, güç, QTH bilgileri gibi verileri defalarca tekrar etmektense contest içinde ur rpt 59 deyip geçmek lazım!! düşüncesini contest'de olupda düşünmeyen yok gibidir.
  • Qsl kartınızı dün postaya verdim!!
Israrla QSL kartını isteyen bir istasyona verilecek cevabın en yalan olanı budur heralde. Özenle hazırlanmış ama bir türlü kendisi tarafından bile beğenilmemiş bir QSL kartını göndermektense yarın nasıl olsa gönderirim diyerek bir anda dudaktan cıkan bir yalandır bu.
  • Katıldığım CW contestlerde bu güne kadar asla bilgisayar kullanmadım kullanmam!!
Eğer bu söz sonrası doğruluğuna dair yemin eden bir Radyo Amatörü var ise bilinki doğru söylüyordur. Ama aynı zamanda bilinki bilgisayar değilde PDA kullanmıştır.
  • Şu an 100W PEP ile QSO yapıyorum!!
Emin olun bunu söyleyen Amatör Radyo İstasyonu bir sıfır eksik söylemiştir. Buna kısaca QRO+ (QRO Plus) diyebiliriz.
Bu işin birde abartılmış durumlarına yaşadığım bir örneği vererek bu postu bitirmek istiyorum. Annem televizyon seyrederken sohbet ortasında "Aytenler Geliyor" dediğinde benim "Antenler Geriliyor" olarak anlamam ve dışarı çıkarken "Gelirken 2 ekmek al" dediğinde içimden QSL demem sonrası, bir süre ara vermeye karar verdim. Ayrıca lisans sınavı öncesi arabadan gelen tıkırtılarda CW olarak "SOS" duyduğumda ise fazla mors çalıştığımın farkına vardım. "Elalem gidiyor marsa bizim oğlan gidiyor morsa" cümlesinden sonra ise bu hevesi havaların daha sıcak olduğu bahar aylarına bırakmak geldi içimden. CQ DX DE TA3CP 73

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumunuzu aşağıdaki kutuya bırakabiliriniz. 73